Volgers

dinsdag 12 juli 2011

Something personal; Verliefd worden op vakantie, vakantieliefde of toch meer?

De zomer is begonnen, de warmte neemt toe en veel mensen hebben vakantie in deze periode! Een aantal gaan lekker op vakantie, een aantal blijft lekker thuis!

Tijdens vakanties kom je dan weleens iemand tegen, waarvan je denkt.. Zo die is leuk! Na een avondje stappen en wat drankjes samen doen voel je het ineens, je bent verliefd! Maar een vakantieliefde, dat houdt toch helemaal geen stand! Maar, ook vakantieliefdes kunnen slagen!


Nu maakt het natuurlijk een verschil of de jongen/het meisje in Nederland woont of in het warme zuiden, aan de Spaanse Costa of onder de Turkse zon. Want als je vakantieliefde in het buitenland woont, hoe hou je het dan vol?

Hierbij wat tips om je vakantieliefde te laten slagen;

* Hou je ogen goed open, helaas zijn nog steeds niet alle vakantieliefdes even trouw! Zo voorkom je een ontzettend gebroken hart!

* Volg je gevoel, vind jij dat je ervoor moet gaan, doe dat dan ook! Maar let wel, het moet van 2 kanten komen!! Vaak zul je negatieve reacties krijgen, maar doe dit niet voor een ander, maar voor jezelf!

* Zie niet alles door een roze bril, het is leuk een partner in het buitenland, maar zeker niet gemakkelijk!

* Als je partner in het buitenland woont, probeer dan niet elke dag te treuren omdat je hem/haar zo mist, maar leef ook je eigen leven hier in Nederland/Belgiƫ!

* Hou zo veel mogelijk contact, msn en skype zijn prachtige programma's en het kost ook nog eens niets!

* Zodra het serieuzer wordt ga dan nadenken over de toekomst, zie je jou bij je vakantieliefde wonen, of zou hij/zij hier naartoe willen komen? Neem hierin geen overhaaste beslissingen!

* Maar vooral, geniet ervan! Je bent jong, hij/zij is leuk en je bent verliefd! En welk gevoel is er nu beter dan verliefd zijn!


 
En dan nu mijn eigen ervaring, want iedereen heeft weleens een vakantieliefde gehad toch!

Mijn vakantieliefde leerde in 2 jaar geleden kennen op vakantie in Turkije. Ik had totaal geen zin in een relatie (kwam net uit een relatie van 3 jaar, toevallig ook een relatie met een buitenlandse jongen). Tijdens deze vakantie hebben we heel weinig woorden gewisseld en ik dacht ook echt dat ik hem nooit meer zou zien.

Nadat ik 1 maand thuis was heb ik hem gevonden op Facebook en zijn we gaan praten, urenlang online op msn, smsen, bellen, het hele pakket! Na 4 maanden vrijwel elke dag contact heb ik besloten om een ticket te boeken naar Turkije en hem op te zoeken! Het werdt een week om nooit te vergeten, uiteindelijk zijn we nu bijna 2 jaar verder en nog steeds erg verliefd op elkaar!

En nee, het is zeker niet gemakkelijk, maar zolang je er beide voor vecht dan kan het uitgroeien tot iets heel moois! Inmiddels is hij afgelopen winter in Nederland geweest voor 18dagen, en hopelijk komt hij deze winter weer, maar dan voor 3 maanden! De ultieme relatietest!

En dan nu ook wat foto´s van mijn "vakantieliefde".







Hopelijk vinden jullie het leuk om eens wat persoonlijks van mij te lezen, mijn relatie is een belangrijk iets in mijn leven, vandaar dat ik het wilde delen met jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten